تفاوت قالب وافل یکطرفه و دوطرفه

امروزه اجرای سقف وافل در صنعت ساختمان‌سازی به‌دلیل مزیت‌هایی که دارد توانسته است بسیار جا باز کند. سقف وافل به دلیل قابلیت اجرا در دهانه‌های بلند، ظرافت و شکیل کردن سقف، استحکام بالا، مقاومت در برابر لرزش و… بسیار پرطرفدار شده است.

سقف وافل به سه دسته قالب‌های وافل دوطرفه، وافل‌های یکطرفه و قالب نیم‌وافل تقسیم‌بندی می‌شود. سوالی که پیش می‌آید این است که هرکدام از این قالب‌ها چه کاربرد و چه مزیتی دارد؟ از کدام قالب‌ها باید در کدام سقف‌ها و محل‌ها استفاده کرد. در این مطلب سعی شده است تمامی تفاوت‌ها و محل استفاده این قالب‌ها را با یکدیگر مقایسه کنیم و به خیلی از سوالات شما پاسخ دهیم. در ادامه با عمران پلاست و تفاوت قالب وافل یکطرفه و دوطرفه همراه باشید.

قالب وافل یک طرفه آکس 60 قفل دار H25 سفید

سقف وافل یک طرفه چیست ؟

سقف وافل یکطرفه عملکردی مانند سقف تیرچه یونولیت و تیرچه بلوک دارد. در سقف وافل یکطرفه تیرها می‌توانند از دو جهت بار وارده را پشتیبانی کنند. در واقع می‌توان از آن به عنوان سازه‌ای نام برد که می‌تواند نیروهای وارد به سقف را در یک جهت تحمل کند. به همین دلیل، به آن سقف وافل یک‌طرفه گفته می‌شود. خم شدن سقف وافل یکطرفه به جهت تیرچه‌ها بستگی دارد. سقف وافل یکطرفه در دهانه‌های کوتاه‌تر که حداکثر ۱۰ متر است اجرا می‌شود .این نوع سقف، دال بتنی است که به وسیله ۲ تیر در جهت خلاف هم پشتیبانی می شود و دارای قالب های مستطیلی شکل است. در قالب وافل یکطرفه‌ می‌توان با قراردادن اجزای مختلف مانند فیلر، درپوش، قالب میانی، به سایز مورد نظر برسیم.

از جمله مزیت‌های مهم درخرید قالب وافل یک طرفه این است که بر خلاف قالب‌های دو طرفه امکان استفاده از قالب یک طرفه وافل، در وسط اجرای سقف تیرچه بلوک نیز وجود دارد. در بعضی از اوقات مهندسین با هدف سبک‌سازی سازه و کاهش هزینه‌ها درهنگام اجرای سقف تیرچه، تصمیم می‌گیرند سیستم سقف را تغییر دهند. به‌جای بلوک‌های سیمانی در سقف از قالب‌های وافل یک طرفه نیز می‌توان استفاده کرد دلیل امکان این جایگزینی شباهت زیاد سقف‌های تیرچه بلوک به سقف وافل یک طرفه می باشد.

مراحل خرید قالب وافل یک طرفه

خرید قالب وافل یک طرفه از جمله مهمترین مرحله در اجرای این نوع سقف می باشد. به این صورت که کارفرمایان و مجریان سازه می توانند با انجام چند مرحله ساده قالب های یک طرفه وافل را خریداری و سقف سازه ی خود را با سرعت بالاتری اجرا کنند.

محاسبه تعداد قالب وافل یک طرفه

محاسبه تعداد قالب بر اساس نقشه ی معماری اولین گام در هنگام  خرید قالب وافل یک طرفه ، می باشد.به همین ترتیب پس از انجام مرحله اول به سراغ  مراحل بعدی می رویم که از جمله این مراحل میتوان به پرداخت پیش فاکتور و محاسبه دقیق میزان مورد نیاز قالب ها با استفاده از نقشه های پلان ساختمان، ارائه پلان قالب چینی به کارفرما و گرفتن تاییدیه از مهندسان محاسب و مشاوران سازه، فروش و همچنین ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش قالب ها نیز اشاره کرد.

یکی از مهمترین مرحله هایی که در زمان خرید قالب وافل یک طرفه باید به آن توجه کرد ، محاسبه ی تعداد قالب های وافل مورد نیاز با توجه به مساحت سقف است. علاوه بر این  از طریق نقشه های اجرایی سقف وافل می توان تعداد قالب مورد نیاز را محاسبه کرد. برخلاف قالب های وافل دو طرفه و دوطرفه از لحاظ محاسبه قیمت متفاوت هستند به این صورت که قالب های دو طرفه به تعداد دونه ای حساب می شونداین در حالی است که در هنگام خرید قالب وافل یک طرفه، متر مربع خالص قالب در یک سقف محاسبه شده و سپس قیمت آن تعیین می گردد.هم چنین لازم به ذکر است که تقریباً ۷۰ درصد از مساحت یک سقف را قالب های یک طرفه وافل تشکیل می دهند.به عنوان مثال اگر مساحت یک سقف ۱۰۰۰ متر مربع باشد، به طور میانگین ۷۰۰ متر از سقف را قالب وافل یک طرفه تشکیل می دهد.

ارائه پلان قالب چینی به کارفرما

مرحله بعدی در زمان خرید قالب وافل یک طرفه ، ارائه پلان قالب چینی سقف به کارفرمایان و مهندسان است. به این شکل که پس از پرداخت پیش فاکتور توسط کارفرما، تیم ما با استفاده از پلان های معماری اتوکد که کارفرما برای ما ارسال خواهد کرد، متراژ دقیق کل قالب های مورد نیاز را محاسبه کرده و همچنین نوع چینش وشکل قرارگیری قالب های یک طرفه را در پلانی تحت عنوان پلان قالب چینی به مجری کار یا کارفرما ارائه می کنیم.

قالب وافل دو طرفه چیست ؟

سقف وافل دو طرفه به دلیل این که بار را در دوجهت به ستون هاانتقال میدهد در دهانه های بلند که حداکثر ۱۲ متر است اجرا میشود. عملکرد سقف وافل دو طرفه به این صورت است که یا بار را در چهار سمت به تیر ها منتقل می کند که دائمی نیست و یا از چهار طرف بار را به چهار ستون اطراف منتقل می کند. سقف وافل دو طرفه سازه ای است که نیروهای وارد بر سقف را در دو جهت تحمل می کند. از این رو، به آن سقف وافل دو طرفه گفته می شود. یکی از چندین تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه همین است. این نوع سقف به وسیله ۴ تیر پشتیبانی می شود و قالب هایی که برای ساخت آن به کار می رود، مربعی شکل است. نکته بعد در مورد تفاوت سقف وافل یک طرفه و دو طرفه، حداکثر اندازه دهانه است. وافل دو طرفه برای سقف هایی با دهانه حداکثر ۱۲ متری مورد استفاده قرار می گیرد. در مجموع، برای انتخاب نوع قالب وافل، باید نسبت طول و عرض دهانه سقف را محاسبه کرد. اگر نسبت طول به عرض دهانه ۲ یا کمتر باشد، از وافل دو طرفه استفاده می شود. اما اگر مقدار آن از ۲ بیشتر بود، وافل یک طرفه گزینه مناسبی برای اجرا خواهد بود.

تفاوت ظاهری سقف وافل یک طرفه و سقف وافل دو طرفه به این صورت است که قالب یک طرفه به صورت مستعطیل و قالب وافل دو طرفه به صورت مربعی است. قالب وافل دو طرفه به دلیل نور پردازی و جلوه زیبا تر پر طرفدار تر از قالب وافل یک طرفه است.

محصولات قالب ‌های نیم وافل

...

محصول به لیست شما اضافه شد.
تفاوت سقف وافل با سقف اینتل دک
سقف وافل

تفاوت سقف وافل با سقف اینتل دک

در این مقاله تفاوت‌های اصلی دو نوع سقف وافل و اینتل دک از جنبه‌های مختلف بررسی می‌شود. این تفاوت‌ها شامل نوع قالب‌ها، روش اجرا، مقاومت در برابر آتش‌سوزی، هزینه‌ها، و نگهداری آن‌هاست. سقف وافل با قالب‌های غیرماندگار خود امکان استفاده چندباره دارد، در حالی که قالب‌های اینتل دک پس از استفاده در سقف باقی می‌مانند و در صورت آتش‌سوزی ممکن است گازهای سمی تولید کنند. همچنین، از نظر نمای نهایی، سقف وافل به دلیل طراحی خاص خود می‌تواند ظاهری زیبا و جذاب به فضا ببخشد. در ادامه به مقایسه دقیق‌تر راجب این دو روش اجرای سقف می‌پردازیم. با عمران پلاست همراه باشید. فرم تماس رایگان … ادامه مطلب

سقف وافل

مقایسه وافل ۸۰×۸۰ وزن ۹ کیلوگرمی و ۸.۵ کیلوگرمی

یکی از پرکاربردترین انواع قالب‌ها که در انواع پروژه‌های ساختمانی، اعم از دهانه‌های کوتاه و بلند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب‌هایی با آکس ۸۰ و ارتفاع ۲۸ است. این قالب‌ها به دلیل تطبیق‌پذیری و عملکرد مناسب، به طور گسترده‌ای در صنعت ساخت‌وساز به کار می‌روند. به دلیل تقاضای بالا و استقبال گسترده از این نوع قالب‌ها، شرکت عمران پلاست اقدام به تولید دو نسخه ۹کیلوگرمی و ۸.۵ کیلوگرمی از آن‌ها با ویژگی‌های ساختاری مختلف کرده است. هرچند این دو نسخه از نظر کلی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما در جزئیات فنی و ساختاری تفاوت‌های قابل توجهی مشاهده می‌شود. در این مقاله ابتدا به بررسی … ادامه مطلب

سقف وافل

خرید قالب‌های ضایعاتی

با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های معتبر در زمینه فروش قالب دست دوم زیاد نیست، دست دلال‌ها و واسطه‌گران در بازار بسیار باز است و در هنگام خرید بایستی مراقب بود تا گرفتار این واسطه‌گران نشد. شخص خریدار قالب دست دوم از این افراد معمولا پس از تحویل قالب‌ها با تعداد زیادی قالب‌های مستعمل، ترک خورده و حتی شکسته مواجه می‌شود. شرکت عمران پلاست در جهت کسب رفاه مشتریان خود، تمایل به خرید قالب‌های دست دو و کارکرده ساختمانی از شما مشتریان عزیز را دارد. در ادامه طرح خرید و تعویض ۲ به ۱ را شرح خواهیم داد. فرم تماس رایگان مشاوره رایگان: ۰۹۳۶۵۷۷۴۴۰۲ بازخرید … ادامه مطلب

روش اجرای سقف وافل
سقف وافل

روش اجرای سقف وافل

سقف وافل یکی از سیستم‌های مدرن و کارآمد در ساخت‌وساز است که با استفاده از قالب‌های خاص، امکان کاهش وزن و افزایش استحکام سازه را فراهم می‌کند. این مقاله به بررسی مراحل اجرای سقف وافل از طراحی اولیه تا قالب‌برداری و بررسی نهایی می‌پردازد. مراحل کلیدی شامل آماده‌سازی، نصب قالب‌ها، آرماتوربندی، بتن‌ریزی، عمل‌آوری بتن، قالب‌برداری و بررسی نهایی هستند. اجرای صحیح هر یک از این مراحل نقش مهمی در تضمین کیفیت و دوام نهایی سقف وافل دارد. در ادامه به بررسی دقیق‌تر و توضیحات کامل‌تر از هرکدام از این روش‌ها می‌پردازیم. فرم تماس رایگان مشاوره رایگان: ۰۹۳۶۵۷۷۴۴۰۲ نحوه اجرای سقف وافل سقف وافل یکی از … ادامه مطلب

دیدگاهی یافت نشد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *