قالب فلزی از جمله رایج‌ترین نوع قالب‌ها برای انجام قالب‌بندی است که هزینه زیادی به دنبال دارد و به دلیل وزن زیاد، کار کردن با آن بسیار دشوار است ولی در مقابل می‌توان به صورت مکرر از آن استفاده کرد. زنگ زدن یا به عبارت دیگر اکسید شدن، استهلاک انسانی و مصالح زیاد و ضریب بالای انتقال حرارت از جمله معایب این قالب‌ها به شمار می‌روند. قالب‌های چوبی در مقایسه با قالب‌های فلزی وزن کمتری دارند ولی در برابر رطوبت به شدت آسیب پذیرهستند و بعد از چندین بار استفاده، دچار کج‌شدگی و خمیدگی غیرقابل قبولی می‌شوند. از جمله فواید استفاده از این قالب‌ها می‌توان به سادگی اتصال، وزن کم و ضریب انتقال حرارت کمتر نسبت به قالب‌های فلزی اشاره کرد. هر چند که این قالب‌ها باید بدون پیچ و تاب و گره و خمیدگی باشند. تمامی این موارد ما رو به این موارد سوق می‌دهد که از قالب‌های تخت پلاستیکی که کیفیت و استحکام بالایی دارند و در مقابل مزیت‌هایی که نسبت به تمام قالب‌های تخت فلزی و چوبی دارند، قیمت بسیار پایین‌تری دارند. در این مقاله سعی شده تا مزایا و معایب قالب تخت پلاستیکی را در مقاله‌ای مختصر در اختیارتان قرار دهیم. با عمران پلاست همراه باشید.

چگونگی تولید قالب پلاستیکی تخت

برای تولید این محصولات ازیک سری قالب های فولادی ماشین کاری شده استفاده می شود و این قالب ها از طریق  تزریق پلاستیک مذاب در این قالب های خاص ساخته می شوند. این قالب ها ی فولادی دارای پمپ تزریق هستند که مواد پلاستیکی را به یک  دمای مشخصی می رسانند و هنگامی که به دما و غلظت مورد نظر رسید این مواد را با فشار در بین قالب تزریق پلاستیک روانه می کنند و بعد از آن که این مواد سرد شد، قطعه از داخل دستگاه خارج می شود. با توجه به شکل و هندسه و همینطور امکانات در حال حاضر کشور،این روش بهترین روش برای تولید این نوع قطعات است.

مقایسه قالب پلیمری با قالب فلزی و چوبی

قالب فلزی از جمله رایج ترین نوع قالب ها برای انجام قالب بندی است که هزینه ی زیادی به دنبال دارد و به دلیل وزن زیاد، کار کردن با آن بسیار دشوار است ولی در مقابل می توان  به صورت مکررازآن استفاده کرد. زنگ زدن یا به عبارت دیگر اکسید شدن، استهلاک انسانی و مصالح زیاد و ضریب بالای انتقال حرارت  از جمله معایب این قالب ها به شمار می روند.

قالب های چوبی در مقایسه با قالب های فلزی وزن کمتری دارند ولی در برابر رطوربت به شدت آسیب پذیرهستند و بعد از چندین بار استفاده، دچار کج شدگی و خمیدگی غیر قابل قبولی می شوند. از جمله فواید استفاده از این قالب ها می توان به سادگی اتصال، وزن کم و ضریب انتقال حرارت کمتر نسبت به قالب های فلزی اشاره کرد. هر چند که این قالب ها باید بدون پیچ و تاب و گره و خمیدگی باشند و در نتیجه از قطع درختان ساخته میشوند اما آسیب تولید آنها در محیط زیست را نمی توان کتمان کرد.

مزایای قالب پلاستیکی بتن

  • نیاز به هیچ یک از مواردی مانند روغن سوخته و گازوئیل یا هر نوع ماده دیگری ندارد.
  • سرعت اجرا با استفاده از این قالب ها بسیار بالاست.
  • به دلیل صیقلی بودن سطح قالب جداسازی آن بسیار راحت انجام میگیرد.
  • وزن کم باعث سهولت دراستفاده وافزایش راندمان نیروی می شود.
  • این قالب ها قابلیت انطباق با قالب های فلزی از طریق  پیم و گوه را دارند.
  • دارای استحکام زیاد و همچنین دوام مطلوبی هستند.
  • این قالب ها از طریق ضریب انتقال حرارت بسیار پایین در کیفیت بتن نقش به سزایی را ایفا می کنند.
  • این نوع قالب ها در هر نوع شرایط آب و هوایی و اقلیمی کاربرد دارند.
  • از این قالب ها می توان به عنوان دوستدار محیط زیست نیز یاد کرد به این دلیل که قابلیت بازیافت نیز دارند.
  • از طریق یک سری قفل های پلاستکی  قابلیت اتصال دارند.
  • کمتر شدن قیمت تمام شده که موجب صرفه اقتصادی در بلند مدت خواهد شد.

 

تفاوت رنگ سیاه و سفید قالب های پلیمری چیست؟

از جمله عواملی که در کیفیت و دوام قطعه تاثیر دارد جنس مواد است و در کنار طراحی عملکردی و ساختاری قالب، نقش عمده ای در میزان استحکام دارد. مواد تشکیل دهنده قالب های پلیمری معمولا رنگ مشکی دارند و از جنس پی پروپیلن یا اصطلاحا PP بوده که با مقدار معینی ABS و یا R40 ترکیب شده و باعث  انعطاف پذیری و درعین حال مقاومت می شود.

نام دیگر این مواد مواد ساخت سپر می باشد واز طریق بازیافت پلاستیک های تزریق اول با جنس مرغوب تولید شده و به صورت گرانول های دما دیده می باشند. به دلیل اینکه این مواد قیمت مناسب و کیفیت مورد انتظار را دارند ، بیشترین سهم از تولیدات قالب های ساختمانی را به خود اختصاص داده اند.

همچنین رنگ سفید از جز محصولات پایه ای و دست اول صنایع پتروشیمی به شمار می رود که نسبت به رنگ مشکی از کیفیت و دوام بیشتری برخوردار است. رنگ سفید بنا به دلایل گفته شده دارای قیمت بیشتری است و در صنایع ساختمانی به صورت سفارشی تولید می شود.

نحوه اتصال قالب‌های تخت پلاستیکی به چه صورت است؟

از جمله مزایای  قالب پلیمری قابل انطباق بودن از طریق  اتصال با پیم و گوه و بست قورباغه ای به قالب های فلزی است. به خصوص در قسمت هایی  که سایز قالب پلاستیکی جوابگو نباشد، که این ویژگی  مشکل موردنظر را برطرف می سازد. قالب های پلاستیکی تخت معمولا با قفل های مخصوص به یکدیگر متصل می شوند که این امر باعث بیشتر شدن سرعت دراجرا می شود. لازم بذکر است که قالب ۸۰*۸۰ قابلیت اتصال به قالب وافل اصلاح شده با قفل های پلاستیکی را دارد که برای قالب بندی نواحی توپر و پانچ ستون ها ابزاری کاربردی و مفید به شمار می رود.

قالب پلاستیکی تخت بتن در چه مواردی کاربرد دارد؟

یکی از عوامل مهم در تصمیم گیری در رابطه با این موضوع کاهش هزینه و سرعت اجرا به شمار می رود البته نوع و ساختار قالب مورد نظر هم باید مورد توجه قرار گیرد.

در صورت داشتن ابعادی بهینه یعنی (۸۰*۸۰*۵ سانتی متر) و عملکردی مناسب برای اجرا در انواع سقف وافل ،یوبوت،کوبیاکس، اینتل دک و حتی تیرچه بلوک مورد مناسبی است و پیمانکاران با استفاده از کمترین ادوات برای زیرسازی می توانند کفی صاف، اکسپوز و ایمن برای عملیات آرماتوربندی فراهم کنند که این موضوع بیشترین صرفه جویی از نظرزمانی را برای آنها به همراه خواهد داشت.

قفل های پلاستیکی این قالب موجب عدم هدر رفت شیرابه بتنو فیکس شدن فالب ها شده و سطحی صاف و صیقلی را ایجاد می کند.پیمانکاران برای سقف هایی مانند تیرچه بلوک می توانند در کمترین زمان ممکن با حداقل نیرو قالب تیرها یا اصطلاحا کفی کشی تیرها را با هر سایزی انجام دهند و دمونتاژ سریعتری هم داشته باشند.علاوه بر این این قالب ها برای قالب دور سقف و اطراف بازشئ ها و پله ها گزینه ایده آلی هستند.

تفاوت سقف وافل با سقف اینتل دک
سقف وافل

تفاوت سقف وافل با سقف اینتل دک

در این مقاله تفاوت‌های اصلی دو نوع سقف وافل و اینتل دک از جنبه‌های مختلف بررسی می‌شود. این تفاوت‌ها شامل نوع قالب‌ها، روش اجرا، مقاومت در برابر آتش‌سوزی، هزینه‌ها، و نگهداری آن‌هاست. سقف وافل با قالب‌های غیرماندگار خود امکان استفاده چندباره دارد، در حالی که قالب‌های اینتل دک پس از استفاده در سقف باقی می‌مانند و در صورت آتش‌سوزی ممکن است گازهای سمی تولید کنند. همچنین، از نظر نمای نهایی، سقف وافل به دلیل طراحی خاص خود می‌تواند ظاهری زیبا و جذاب به فضا ببخشد. در ادامه به مقایسه دقیق‌تر راجب این دو روش اجرای سقف می‌پردازیم. با عمران پلاست همراه باشید. فرم تماس رایگان مشاوره رایگان: ۰۹۳۶۵۷۷۴۴۰۲ تفاوت سقف وافل و سقف اینتل دک سقف‌های وافل و اینتل دک … ادامه مطلب

سقف وافل

مقایسه وافل ۸۰×۸۰ وزن ۹ کیلوگرمی و ۸.۵ کیلوگرمی

یکی از پرکاربردترین انواع قالب‌ها که در انواع پروژه‌های ساختمانی، اعم از دهانه‌های کوتاه و بلند، مورد استفاده قرار می‌گیرد، قالب‌هایی با آکس ۸۰ و ارتفاع ۲۸ است. این قالب‌ها به دلیل تطبیق‌پذیری و عملکرد مناسب، به طور گسترده‌ای در صنعت ساخت‌وساز به کار می‌روند. به دلیل تقاضای بالا و استقبال گسترده از این نوع قالب‌ها، شرکت عمران پلاست اقدام به تولید دو نسخه ۹کیلوگرمی و ۸.۵ کیلوگرمی از آن‌ها با ویژگی‌های ساختاری مختلف کرده است. هرچند این دو نسخه از نظر کلی شباهت‌های زیادی به یکدیگر دارند، اما در جزئیات فنی و ساختاری تفاوت‌های قابل توجهی مشاهده می‌شود. در این مقاله ابتدا به بررسی نقاط مشترک این دو قالب پرداخته و سپس تفاوت‌های آنها را مورد ارزیابی قرار خواهیم … ادامه مطلب

سقف وافل

خرید قالب‌های ضایعاتی

با توجه به اینکه تعداد شرکت‌های معتبر در زمینه فروش قالب دست دوم زیاد نیست، دست دلال‌ها و واسطه‌گران در بازار بسیار باز است و در هنگام خرید بایستی مراقب بود تا گرفتار این واسطه‌گران نشد. شخص خریدار قالب دست دوم از این افراد معمولا پس از تحویل قالب‌ها با تعداد زیادی قالب‌های مستعمل، ترک خورده و حتی شکسته مواجه می‌شود. شرکت عمران پلاست در جهت کسب رفاه مشتریان خود، تمایل به خرید قالب‌های دست دو و کارکرده ساختمانی از شما مشتریان عزیز را دارد. در ادامه طرح خرید و تعویض ۲ به ۱ را شرح خواهیم داد. فرم تماس رایگان مشاوره رایگان: ۰۹۳۶۵۷۷۴۴۰۲ بازخرید قالب‌ها توسط شرکت عمران پلاست شرکت عمران پلاست با هدف ارتقاء خدمات خود، علاوه بر … ادامه مطلب